Neyi hak ediyorum?


Neyi hak ediyorum sorusu uzunca bir süredir kafamı meşgul eden bir soru. Bu aralar bunun üzerine düşünüyorum ve cevaplar bulmaya çalışıyorum. Aslında bu sorunun cevabı oldukça basit ve bir o kadar da zor. Neden basit, ya da neden zor peki? Çünkü cevap ‘’her şey’’ ve ben her şeye sahip olamam. Böyle bir şeyi neden istiyorum ki ? Dünyada birçok insan var ve bu birçok insan da ‘’her şeyi’’ istemese bile ‘’çoğu şeyi’’ istiyor. Ama bu sorunun da cevabı çok basit çünkü bunu hak ediyorum. Çünkü ben ve siz değerliyiz. Çünkü biz; düşlerimizi süsleyen yerleri görmek, dinlemek istediğimizi dinlemek, yemek istediğimizi yemek, koklamak istediğimizi koklamak ve aklınıza gelebilecek her şeyi yapmayı hak ediyoruz. Dünyaya kesinlikle zevk aldığımızı için geldiğimizi söyleyemem ama acı çekmek için gelmediğimiz konusunda eminim. Sorun nedir peki ? Neden istediğimiz gibi yaşayamıyoruz? Ya da bazıları yaşayabiliyor? Bazıları yaşayamıyor?

Sahip olamadığımız şey mi? Aklımızdan geçen mi ? yani para mı ? O zaman bu kısımda kafamı yine bir şeyler karıştırıyor. İnsanlar parayı sevmeli mi? Yoksa paradan nefret mi etmeli? Kaldı ki, paradan nefret edersem ona sahip olamadığım içindir. Parayı seviyorsam ona sahibim demektir. Burdan da şu sonuç ortaya çıkar paraya nasıl sahip olurum sorusu ile hak ettiğimi nasıl alırım sorusu eşit sorulardır. Ve bu soruda hayatta en değersiz olan şeyin değerli olmasına neden olur.

Scarface

Manny: Bence elindekiyle yetinmelisin.
Tony Montana: Sen yetin.
Manny: Neyi istiyorsun peki?
Tony Montana: Dünyayı dostum, dünyayı ve içindeki her şeyi.

Leave a Reply

